توحش مافوق تصور صهیونیست‌ها در غزه به روایت آمار-راهبرد معاصر

توحش مافوق تصور صهیونیست‌ها در غزه به روایت آمار

رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه وحشی‌گری‌هایی را مرتکب شده که شاید تصور آن نیز برای بسیاری از مردم دنیا مشکل بود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 01
کد خبر: ۲۵۶۰۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، رژیم صهیونیستی از همان لحظات اولیه اعلام موجودیت ننگین خود، پایه‌های خود را بر جرم و جنایت و اشغالگری سرزمین‌های دیگران و مصادره حقوق آنها بنا کرده و اقدام به کشتار و نسل کشی و شکنجه ملت فلسطین کرده است. با این وجود جنایت‌هایی که در دور اخیر تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه انجام می‌شود، مافوق تصور بوده و فراتر از نسل کشی و پاکسازی نژادی است.

 

جنایاتی که در فلسطین انجام می‌شود، تصادفی نیست. بلکه بخشی از پروژه استعماری طولانی مدت برای محو هویت فلسطین و از بین بردن حقوق ملت آن است.

 

تل‌آویو به دنبال تضعیف و محاصره ملت فلسطین و تخریب مزارع و منازل آنها و محاصره اقتصادی و اعمال خشونت مفرط علیه آنها است تا بتواند فلسطینی‌ها را از این منطقه خارج کند و صهیونیست‌ها را جایگزین آنها کرده و ترکیب مردم شناختی منطقه را تغییر دهد.

 

یمانیون با اشاره به اینکه این طرح استعماری در یک لحظه به وجود نیامده و جزئی از یک طرح هدفمند و طولانی مدت است، تاکید کرد که آمار منتشر شده نشان می‌دهد که عمق جنایت‌هایی که دشمن صهیونیستی در نوار غزه طی بیش از ۳۰۰ روز گذشته انجام داده، بسیار گسترده است.

 

بر اساس گزارشی که دفتر رسانه‌ای دولت غزه اخیراً منتشر کرد، تاکنون بالغ بر ۳۵۲۴ جنایت توسط صهیونیست‌ها در غزه انجام شده که در نتیجه این حملات ۴۰۴۳۵ نفر شهید و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده اند. در میان شهدا ۱۶۵۸۹ نفر کودک وجود دارد که ۱۱۵ نفر از آنها شیرخواره بوده اند و در زمان جنگ متولد و در همان زمان به شهادت رسیده اند.

 

بحران قحطی و گرسنگی و سایه مرگ در غزه

این گزارش به بحران قحطی و گرسنگی در غزه اشاره و تاکید کرد که بسیاری از تلفات ناشی از گرسنگی در این منطقه، کودک هستند. بر اساس آمار دفتر اطلاع رسانی دولت غزه تاکنون ۳۶ کودک در نتیجه گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند و ۳۵۰۰ کودک نیز به علت سو تغذیه و کمبود غذا در معرض خطر مرگ هستند. بیش از ۱۷ هزار کودک در غزه بدون والدین یا دست کم بدون یکی از آنها زندگی می‌کنند. این در حالی است که تعداد زنان شهید نیز از عدد ۱۱۲۰۷ نفر فراتر رفته است.

 

در نتیجه حملات صهیونیست‌ها ۸۲ نفر از عناصر دفاع مدنی و ۱۷۰ روزنامه نگار به شهادت رسیده‌اند. تاکنون ۷ گورستان دسته جمعی در داخل بیمارستان‌های غزه کشف شده که ۵۲۰ شهید از آنها خارج شده است.

 

سازمان ملل متحد که طی ماه‌های اخیر به صدور گزارش‌های بی نتیجه اکتفا کرده و هیچ اقدام عملی برای توقف این جنایت‌ها انجام نمی‌دهد، با انتشار گزارشی اعلام کرد که حدود ۱۵ هزار کودک غزه دچار سو تغذیه حاد هستند. این گزارش تاکید می‌کند که حال ۳۲۸۸ نفر از این کودکان وخیم است.

 

حسام ابو صفیه مدیر بیمارستان کمال عدوان غزه تعداد کودکان مبتلا به سو تغذیه حاد را حدود ۵ هزار نفر برآورد کرده و عوارض و پیامدهای این نوع سو تغذیه، متأسفانه این کودکان را در آستانه مرگ قرار داده است.

 

فاجعه در اوضاع بهداشتی

این گزارش تاکید می‌کند که در زمینه اوضاع بهداشتی نیز شاهد فاجعه‌ای بزرگ در غزه هستیم. تعداد شهدای کادر درمان در غزه بالغ بر ۸۸۵ شهید است و ۳۱۰ نفر از عناصر کادر درمان نیز در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند. تأسیسات بهداشتی و پزشکی کاملاً تخریب شده و تعداد انگشت شماری از بیمارستان‌ها با پتانسیلی محدود مشغول به کار هستند. این در حالی است که تمرکز مجروحان و بیماران در این بیمارستان‌ها بسیار بالا است و آنها داروهای کافی را در اختیار ندارند.

 

در حال حاضر بالغ بر ۹۳۵۳۴ مجروح و بیمار در غزه حضور دارند که نزدیک به ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۲ هزار مورد از مجروحان نیاز مبرم به خروج از غزه برای مداوا دارند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی ۳۴ بیمارستان و ۸۰ مرکز درمانی را از خدمت رسانی خارج کرده و به ۱۶۲ مؤسسه بهداشتی و ۱۳۱ آمبولانس و ۱۷۷ مرکز آوارگان نیز حمله کرده است.

 

بیش از یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۲۴ مورد ابتلاء به بیماری‌های مسری در میان مردم غزه مشاهده شده است. ۱۰ هزار نفر از آنها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و ۳ هزار نفر نیز از بیماری‌های سخت دیگر رنج می‌برند و نیاز فوری به خروج از غزه دارند. بالغ بر ۶۰ هزار زن باردار در غزه در معرض خطر قرار دارند و۳۵۰ هزار بیمار نیز به علت فقدان دارو در معرض خطر مرگ هستند.

 

دروغی به نام مناطق امن

نیروهای رژیم صهیونیستی با گسترش جنایت‌های خود ضد شهروندان غزه، به صورت متوالی ساکنان این منطقه جنگ زده و محاصره شده را آواره کرده اند. آنها طی مراحل مختلف، ادعاهای خود را مبنی بر اعلام برخی مناطق به عنوان مناطق امن تکرار کرده و از شهروندان فلسطینی در غزه خواستند به این مناطق نقل مکان کنند، اما این مناطق طی دوره‌های مختلف کاهش پیدا کرده تا اینکه در حال حاضر به مساحتی نزدیک به ۳۶ کیلومتر مربع یعنی ۱۰ درصد از مجموع مساحت نوار غزه رسیده است که بنا به ادعای صهیونیست‌ها باید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ نفر در این مناطق متمرکز شوند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به ادعاهای خود در خصوص این مناطق نیز وفادار نمانده و مرتباً با حمله به مناطق امن، اقدام به کشتار شهروندان بی‌گناه فلسطینی در سطح وسیع کرده است.

 

بی آبی شدید در منطقه ساحلی غزه!

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرده که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های آبی در این منطقه بیش از ۶۰ درصد از مناطق غزه از نعمت آب بی بهره است. صهیونیست‌ها بالغ بر ۷۰۰ چاه آب را مورد حمله قرار داده و آنها را از کار انداخته‌اند. شهرداری غزه نیز اعلام کرد که تخریب زیرساخت‌های آبی و مراکز آب شیرین کن به علاوه فقدان انرژی برق باعث شده بخش گسترده‌ای از شهر غزه آب در اختیار نداشته باشند.

 

رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه بالغ بر ۹۰ هزار متر از لوله کشی آب این منطقه را از بین برده و باعث بروز تشنگی گسترده مردم در سطح وسیعی از شهر غزه شده است.

 

از جنگ علیه خبرنگاران تا حجم وسیع آوارها و ویرانی‌ها

اشغالگران صهیونیست طی ۳۲۵ روز نسل کشی و جنایت در غزه بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان غزه از جمله ۳۶ روزنامه نگار معروف را بازداشت کرده‌اند. آنها بیش از ۲ میلیون نفر از مردم غزه را آواره کرده و ۱۹۹ مقر دولتی و ۱۲۲ مدرسه و دانشگاه را به کلی تخریب کرده و باعث تخریب جزئی ۳۳۴ مدرسه و دانشگاه شده اند.

 

صهیونیست‌ها ۱۱۰ نفر از دانشمندان و اساتید دانشگاه و پژوهشگران ساکن غزه را اعدام کرده‌اند.

 

دشمن صهیونیستی بیش از ۸۲ هزار تن ماده منفجره بر سر مردم غزه ریخته و این منطقه را به ویرانه تبدیل کرده است. بر اساس اطلاعات موجود بالغ بر ۵۰ میلیون تن زباله و نخاله ساختمانی در غزه وجود دارد که یک چالش مهم و بی سابقه اقتصادی و زیست محیطی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود.

 

سمیر العفیفی با ارائه مقایسه‌ای از آوارهای مربوط به دور گذشته درگیری‌ها در سال ۲۰۲۱ با جنگ کنونی اعلام کرد که در آن زمان میزان آوارهای جمع شده تنها ۳۷۰ هزار تن بود، اما این رقم در حال حاضر بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تن است.

 

وی ادامه داد که با این شرایط آواربرداری از غزه تنها به ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد و این در حالی است که ابزارها و ماشین آلات موجود در اختیار مردم غزه باشد. البته با وجود تعداد زیادی از بمب‌های عمل نکرده در میان آوارها، انجام آواربرداری نیز با مشکلات و خطرات عمده‌ای مواجه است.

 

العفیفی خاطرنشان کرد که آغشته شدن آوارهای موجود به مواد رادیواکتیو و سموم شیمیایی که در نتیجه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات غیر متعارف صورت گرفته، یکی دیگر از چالش‌های مربوط به آواربرداری در غزه است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده